رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: تلفیق زیارت جامعه کبیره و پرداختن به ویژگی های حضرت عباس(ع) محور جشنواره سراسری وفا در اردبیل است.

اردبیل میزبان جشنواره «وفا» با محوریت حضرت عباس(ع) شد

به نقل از موسسه امامت و مهدویت، دکتر فرشید سلیمی با اشاره به گستردگی جشنواره امامت و مهدویت در کشور، اظهار کرد: شهرهای مختلف به فراخور ویژگی هایشان، سعی کرده اند جشنواره ای در شان ائمه اطهار (ع) برگزار کنند.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره سراسری وفا طی دو سال گذشته با محوریت ویژگی ها و شخصیت حضرت عباس (ع) برگزار شده، بیان کرد: امسال این جشنواره در دوره سوم خود با محوریت تلفیق زیارت جامعه کبیره و پرداختن به ویژگی های حضرت عباس (ع) برگزار می شود.

وی گفت: این جشنواره طی سال های گذشته با هدف معرفی شخصیت حضرت عباس(ع) در محورهای وفاداری، ولایتمداری، اطاعت پذیری، شجاعت، ادب و اخلاق از زبان هنر برگزار شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با بیان اینکه فراخوان این جشنواره در سطح کشور اعلام می شود، اضافه کرد: حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر داوری آثار را انجام می دهند و در نهایت با برگزاری مراسم اختتامیه همزمان با شب ولادت حضرت عباس (ع) از برگزیدگان تقدیر به عمل می آید.

سلیمی افزود: امسال نیز مانند سال گذشته در مشارکت ارسال آثار و برگزاری این جشنواره، سعی می کنیم از کانون های دانشجویی کمک بگیریم، همچنین قصد داریم در کنار حضور این کانون ها از کمک نهادهای مختلف دولتی نیز بهره مند شویم.

به گفته وی، حضور دانشجویان در جشنواره های امامت و مهدویت کشور به این رویداد فرهنگی هنری و دینی رنگ و روی خاصی می بخشد.

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل ادامه داد: سال گذشته به هدفمان که حضور و استقبال خوب دانشجویان از این جشنواره بود رسیدیم، زیرا سال گذشته بیش از هزار اثر به دبیرخانه رسید که خالق آنها، دانشجویان بودند و امسال نیز سعی داریم با حضور کانون های دانشجویی به یکی از اهداف مهم جشنواره امامت و مهدویت که مشارکت ۱۵۰ هزار نفری دانشجویان و علاقمندان است، کمک کنیم.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.